Hogyan barátkozzak?

Tehát egy újabb kérés.:) "Milyen tapasztalataim vannak a koreai emberekkel való beszélgetésem során?" Ami fontos hogy saját tapasztalat, így nem garantálhatom, hogy mindenkivel így történik. Megpróbálok segíteni a kezdésben. Hogyan, kikkel érdemes és hasonlók. Csak a saját történeteimre tudok hagyatkozni, így most ezeket olvashatjátok.:3



Kezdet

 

Már az elsőnek vélt bejegyzésemben írtam erről. (Hogyan szerezzek koreai barátokat?) Nagyon sok olyan oldal van, ahol beszélgetni lehet külföldiekkel, de én csak az Interpalst ismerem, tehát továbbra is nyugodt szívvel ajánlom. Ahogyan már leírtam itt mindenki beszéli az angol nyelvet, szóval ettől nem kell félni. A másik jó hír, hogy akkor is tudtok beszélni, ha nem éppen perfekt az angolod, mivel a legtöbben ők is írják hogy még csak tanulók. Ha viszont kikapsz egy olyat aki tökéletesen beszéli a nyelvet, akkor ha megírod neki, hogy még csak tanuló vagy (szerintem enélkül is, de próba szerencse) teljesen elnézi a hibáidat.

Hogyan is kezdtem.... Belebolondultam Koreába és muszáj volt megismerkednem a 'lakóival'. Tehát felregisztráltam az oldalra. Szerintem jól áttekinthető így egyből indultam is a keresőhöz.  Nem tudom miért gondoltam akkor így, de úgy éreztem először lányokkal kell beszélgetnem. Kiszemeltem magamnak azt hiszem 2 lányt és rájuk írtam.
A levélírást mindig úgy kezdem, hogy:
  • Köszönök, majd a nevem és hogy honnan írok.
  • Leírom tömören, hogy érdekel Korea vagy a nyelvük vagy Ázsia vagy a kultúrájuk stb.
  • Néha ha találok az adott személy adatlapján valami közöset bennünk azt kiemelem.
  • Megkérdezem, hogy hogy van.
  • Elsőre nem fontos szerintem, de lehet kort is írni.
  • Nice to meet you~ mert ez nem maradhat el.:D
Szóval először lányokra írtam. Nem kellett sokat várni, visszaírtak. Ekkor éppen tél volt, karácsony. Meg is volt az első téma mindenkivel. A karácsonyozási szokásukról kérdeztem, mire az egyik lány azt válaszolta, hogy anyukája nem szereti a karácsonyfát, szóval ha felállítanának náluk egy fát egyből dobná is ki. Szóval ők nem tartják meg.:) Sajnos a lányokkal annyira nyögvenyelősen mentek a dolgaim, hogy mindent harapófogóval kellett belőlük kihúzni. Beleuntam ebbe és kicsit merészebbnek gondolva magamat 'belekóstoltam' a fiúkba. :)

Emlékszem akkor végigmentem az egész keresőn. Kiválasztottam egy *jó* párat és rájuk írtam....:D  Tehát annyit kellett tennem, hogy várjak. A jó hír az, hogy mindenki visszaírt. + Rámírt egy magától is.:)(Aki egy idő után letörölte magát nem tudom milyen okokból, de facebookon meg van nekem ismerősnek.)

Akkor mikre emlékszem az első üzeneteim közül... Először is, hogy mindenki segítőkész volt. Örültek, hogy kedvelem országukat és mondták hogyha bármiben segítségre lenne szükségem írjak. Volt egy aki koreai kifejezéseket is írt kérés nélkül.:) Igazából nem rossz dolog sok emberre ráírni, mert utána a legtöbbször az fordul elő, hogy 2-4 üzenetváltás és kifújt. Nekem első körben egy 20 éves fiúval sikerült egészen jóban lennem. Emlékszem vele úgy kezdődött a beszélgetésem, hogy  mondtam milyen éjszakai bagoly vagyok és hogy sokszor keveset alszom. Erre ő írta, hogy aludjak, mert szükségem van rá és nem szeretné ha fáradt lennék és hasonlók.:) Mire elköszöntem volna rákérdezett van-e Kakao Talkom. Ekkor már természetesen letöltöttem magamnak így ID-t váltottunk. Igen, megvan az első Kakao barátom!^^ Ő írt rám ott először, hogy 'ő Jun Interpalsról'. Én pedig bemutatkoztam koreaiul.:) Ez jó kezdés volt, mivel le volt nyűgözve. Na de még tegyük félre a beszélgetéseket.:)

Szóval tömören összefoglalva annyit a kezdésről, hogy nekem eddig így bevált.:) Az, hogy merre viszitek tovább a beszélgetést az kettőtökön múlik.:)

Tapasztalatok

 

Most megpróbálok mindent őszintén az eddigi tapasztalataimból összeszedni, hátha tudok még olyat írni ami új és érdekes.

Arra tényleg figyeljetek, hogy a beszélgető társatok hány éves, mert érhetnek kellemetlen pillanatok! Habár én a sok közül 1× fogtam ki egy 19 éves srácot akinek nem tetszett a korom. De mondjuk az ő adatlapját ott volt, hogy "NEM KEDVES"... Igazából nem mondta meg nekem ezt így konkrétan, de lekövetkeztethető volt mivel azután nem írt vissza hogy megírtam neki.;) Volt még egy pár húszon éves akikkel beszélgettem, de ők olyanok voltak, hogy kérdeztem válaszoltak, de nagy beszélgető társak nem lettünk.:)  Interpalson ha jól láttam a legfiatalabb 14 éves és a legöregebb is olyan 22 így színes a paletta.:) Egyszer volt egy fiú aki amikor megtudta, hogy ugyan annyi idősek vagyunk egyből írta, hogy "Oh barát ~". Ebből arra következtetek, hogy a legszívesebben a velük egyidősekkel beszélgetnek, akik között meg vannak korkülönbségek egy idő után úgyis  megszűnik a kezdetleges szégyenlősség és jókat tudtok beszélgetni.:) Jun írta, hogy a normális korkülönbség max 5 év. (Persze ez a legszigorúbban értve.) De próba szerencse, ki tudja éppen milyen embert fogtok ki. Például van egy 21 éves srác akivel először Palson próbálkoztam beszélni, de akkor a korkülönbség miatt nem sikerült. Majd most már vagy 1 hónapja rám írt Facebookon, hogy jelöljem be az új facebookján és azóta is nagyon jókat beszélgetünk.:) (Most már ott tart, hogy skypeolni szeretne velem, szóval ha elsőre nem megy valami nem biztos, hogy másodjára sem fog.^^)

A Kakao Talkról már írtam, ezért érdemes beszerezni.:) Gyors, egyszerű és manapság már mindenki magánál hordja a telefonját. Nekem az időeltolódás soha nem volt gond még. Amikor nálunk majdnem éjfél van már nagyban fent vannak. (Lehet, hogy azért nem volt nekem még gond mert akkor még javbában fennt vagyok><) De a legjobb bennük, hogy képesek hajnalok hajnaláig fennt lenni csak azért hogy beszélgessenek velünk. Egy másik beszélgető társamra bármikor ráírhatok visszaír..Nem tudom hogy csinálja oO. Persze emberfüggő, hogy ki mikor ír.:)

Ne ijedjetek meg ha állandóan képet kérnek.:) Ha küldesz te is kapsz.^^ Nagyon kíváncsiak ránk ezért fognak képeket kérni. Nemrég egy királyi palotáról kaptam képet és mivel az a beszélgető társam akiről írtam , hogy állandóan fent van, imád főzni mindig elküldi, hogy mit főz.:) Rengeteg képet kaptam már eddig különböző emberektől csak sajnos a telefonom 2× ment tönkre egymás után így most csak ezek vannak.:|


A főzős ismerősömet Hoseungnak hívják, 17 éves. Tőle kaptam már 3 videót is kérés nélkül.:) Egyet egyenesen a Han folyó egyik hídjáról, közel a házához. Csodálatos videó volt. Egy másikat egy szöuli utcáról. Este volt és látszott a Han folyó. Minden ki volt világítva.:) Gondolhatjátok...*w* A 3. videót meg már említettem. A kutyájáról külde akit Yominak hívnak. Yomi-ah! Amikor kiejtette a száján esküszöm odáig voltam meg vissza.:D A kutyus pacsit adott a gazdinak.:D Amikor megemlítettem, hogy milyen okos kutya Hoseung csak annyit mondott, hogy csak azért ilyen mert tudja, hogy ételt fog kapni.:) Na igen...:) Hoseungtól nem csak videót de 3 hangfelvételt is kaptam. Egy "Good Night Viki"-t , egyet ahogyan kimondja a saját nevét és egy "Többet szeretnék beszélgetni veled Viki"-t, persze angolul..

Az első ismerősöm Jun... Róla annyit kell tudni, hogy neki nem kell hadseregbe vonulnia, mert lakhelyeként az USA is be van jelentve. Azt hiszem a nagybácsija és nagynénje él kint, akiknél jelenleg tartózkodik. Milyen Jun? Nagyon kedves. Borzasztó sok képet küldözgettünk egymásnak..:) Tőle tanultam meg egy csomó szót. Igazából rajta látszik a legjobban meg a "nyugati hatás".  Mivel elég jóba lettünk ha kíváncsi vagyok valamire őszintén mesél és ő segít nekem fordítgatni is.:)

Eddig egyetlen egy lánnyal jöttem ki aki nemrég rám írt. Ő annyi idős mint én és nagy dorama fan..:) Nagyon sok drámát ajánlott, majd  nála rá mertem kérdezni a Kpopra is.:) Természetesen szereti.^^ Kérdezte, hogy én kiket szeretek felsoroltam neki egy pár bandát ilyet, hogy B1A4, Infinite, SHINee, Ukiss és azt mondta, hogy ezeket szereti. A kedvenc bandája a Sweet Sorrow.:3 Még a SHINee-ról beszélgettünk ahonnan Jonghyun a kedvence.:D Ő tőle kaptam osztályképet és csinált egy képet az egyenruhájában is. Azt mondta róla, hogy nem a legszebb de kényelmes és szereti.^^
Igazából én nekem az a véleményem a lányokról, hogy egészen zárkózottabbak.:) Óvatosabban kell feléjük 'közeledni'.

Kakao Talkon még rajtuk kívül 9 'barátom' van akikkel hol kevesebbet hol többet beszélgettem.:) Szóval Kakao Talkot beszerezni nem rossz dolog.;)

Facebookon csak a 21 éves fiúval beszélgetek, habár van egy csomó busani ismerősöm is akiket találomra jelöltem be...:D A facebook beszélgetésekről nem tudok nagyon írni, de mindig felköszöntöm őket, ha látom, hogy valakinek szülinapja van.^^ Nagyon meglepődnek és illedelmesen megköszönik.:)
A 21 éves fiút egyébként Jihoon-nak hívják és ráhibáztam a becenevére...Jihoonie :33 *Imádom az ilyen becézéseket*:D

Interpalson nemrég találtam egy olyan fiút akinek be volt rakva a magyar nyelv is mint tanulandó nyelv.:D Nem hittem a szememnek.:) Róla azt kell tudni, hogy több mint 16 országban volt már, imád utazni.:) Sajnos Magyarországon még nem volt, de képek és a hallottak alapján jó véleménnyel van rólunk.:)
Volt egy egyszer fiú, olyan 16 éves lehetett eléggé depresszióban volt. Azt mesélte, hogy voltak berátnői akik állandóan megcsalták őt. Ezek a lányok úgy megutáltatták vele a koreai lányokat, hogy állandóan csak azt hajtogatta, hogy milyen csúnyák és bunkók, szebben fogalmazva.:)

Igazából Jun is azt mondta, hogy szerinte a koreai lányok vagy csak sminkkel vagy agyonplasztikázva néznek ki jól... Na én nem tudom..><

Aztán emlékszem még egy olyan fiúra is aki azt írta, hogy nem tud beszélgetni, mert nagyon elfoglalt. Elmesélte, hogy mennyire hajtják őket az iskolában ezért nincsen szabadideje.

Ami szinte eddig minden fiúra igaz volt az az, hogy imádják ha ők vannak a középpontban. Ha velük beszélgetsz azt szeretik, ha akkor tényleg csak velük foglalkozol. Ebből lekövetkeztetve egy kapcsolat is olyan lehet, hogy a lánytól '100×' jobban elvárják, azt hogy csak egyedül a ők legyenek.:)(Remélem érthető volt...:D) És még egy megjegyzés, hogy ha úgy nézzük őket, hogy 'a fiúk' akkor semmiben sem különböznek a nyugati fiúktól. A fiúk mindenhol ugyan olyan gondolkozásúak ilyen téren....:D

Ha már nagyon jóban vagytok igénylik a beszélgetést.:) Eddig azt tapasztaltam, hogy nagyon megtudják kedvelni az embert.

Valaki írta, hogy rossz tapasztalatai voltak beszélgetés terén. Most vagy én vagyok az aki máshogy éli meg a "rossznak" vélt pillanatokat, vagy nem tapasztaltam még *szerencsére* ilyet.:) Kicsit elő kell vennünk a 'koreai gondolkodásunkat' és akkor nem történhet bántódás.:) Igazából A koreai fiúk I. és A koreai fiúk II. bejegyzéseim sem hamis dolgokra van alapozva úgyhogy már ezek olvasásával is közelebb lehet kerülni ahhoz, hogy mire is kell oda figyelni.:) Nekem eddig ezek beváltak és nagyon remélem, hogy nektek is sikerülni fog valami.:) Igazság szerint szerintem egy csomó kis sztorit kihagytam, de a lényeg itt van.:) Bármi kérdésetek van ami innen nem derült ki nyugodtan írjatok szívesen válaszolok!:3 Sok sikert! ^^



Share this:

JOIN CONVERSATION

8 Hozzászólás:

  1. Milyen jó tapasztalataid vannak *~~~~* Én eddig csak facebook-on beszélgettem koreaiakkal és csak fiúkkal. Ők jelöltek be, és ők is írtak rám de gőzöm sincs, hogy mi féle úton találhattak rám O.o Kb 4 fiút sikerült így megismernem, ebből 3man magyarországon tartózkodnak/tartózkodtak, attól függ hogy. az egyik nem tudom mit csinál itt de elvan xD (yyyy) a másik gyógyszerész tanuló. azt mondta azért jött magyarországra tanulni, mert sokkal kevesebbet kell ahhoz tanulnia, hogy megszerezze a szakmaját. amíg ennél a témánál voltunk addig szivesen beszélgettem vele... aztán jött az hogy mindenképpen meg akarta mondani hogy milyen ruhát hordjak O.o (????) valahogy nem tudtam hova tenni a dolgot xD Többször hívott, hogy menjek fel BP-re megmutatja a várost(mert vidéki vagyok), elvisz cukrászdába, meg vesz nekem olyan ruhát amit ő akar nekem. bnőmre is ráírt, ugyanezt eljátszotta nála is. utána már nem volt kedvem beszélgetni vele, mert gondolom csak nő kellett vna neki ;) a 3. srác magyarországon dolgozik, de nagyon sokat is utazik mellette. Vele is először nagyon jóban voltam, majd megkérdezte a korom, és amikor mondtam neki hogy 18 vagyok azt felelte hogy túl fiatal vagyok (y) innentől kezdve vele sem beszéltem mert nem volt hajlandó visszaírni. a 4. srác pedig tavasz környékén jött magyarországra, bár amikor megismertem még nem tudtam hogy 2 év múlva ez lesz a célja. nah meg rengeteg magyar barátot szerzett :D ő mindig rendes volt ^^ meg olyanokat írt hogy szakadtam itt a gép előtt xDDDD szóval nekem inkább vegyes tapasztalataim vannak mint rosszak, meg mostmár ezen a ruhás dolgon is nevetek xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziia*w*
      Arról már én is hallottam, hogy azért mennek máshová tanulni, mert sokkal kevesebb az elvárás mint ott.:D Ezen a ruhásan nem lepődtem meg, mert már ilyet is hallottam, bár velem ez nem történt meg még.:D Mondjuk volt egy olyan beszélgető társam(akivel nem beszéltem sokat)aki megkérdezte, hogy miért hordok toppokat(azokat a kivágottabbakat)mert hogy náluk ezt nem szabad. (Persze mivel ott a lányok a felsőrészüket eltakarják a lábukat meg annyira mutogatják, hogy nagyon..*jólmegfogalmaztam*..nálunk ez ugye fordítva van..:D) Nekem csak annyi volt, hogy körülbelül követelte hogy reggelizzek mert ő akkor lesz megnyugodva..:D Amúgy szerintem a legtöbb olyan lehet akinek valami ok folytán nem sikerednek a nő ügyei és így próbálkozik x"D Ez a vissza nem írás a kor miatt előfordul... Nem mondják meg túlságosan, de erős célzás;) Néha elég érdekesek tudnak lenni, meglátszik hogy más nép.:D De összegezve szerethetőek tudnak lenni:DDD

      Törlés
  2. Szia, miután elolvastam a bejegyzésed én is bátorságot kaptam hogy csatlakozzak ahoz az oldalhoz. Elég szomoru vagyok lehangoltak az ottani emberek :( 2 napja vagyok tag de már többmint 20 levelet kaptam "barátkozás" cimszo alatt. Nem vettem öket figyelembe, de aztán valami igazán lehangolt....Rámirt egy koreai fiu és egész jol elbeszélgettünk aztán megkérdezte hogy van-e barátom én erre mondtam hogy van. Erre ö mondta hogy kár....és onnantol le se sz.rt. Milyen már ez? Ez nem egy társkeresö oldal. Egyépként is hogy akart volna összejönni velem a világ másik felén él??? :( Ugy látom neked jobban bejött ez az oldal :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!:)
      Már nem egy embertől hallottam ezt és ilyet én is tapasztaltam, hogy megkérdezték, hogy van-e barátom, de mivel nincs, így azt mondtam nincs és nem mentek bele tovább. Azt én is érzem, hogy néha némelyik tényleg társkeresőnek használja és ha valakinek van barátja akkor felejtős.:| De az ilyenek miatt úgy érzem nem kell feladni biztos, hogy a több ezer koreai fiú közül nem mindegyik csak ezt szeretné!^^

      Törlés
    2. Nekem is megszokták kérdezni, hogy van-e barátom. Nekem is van, és a legtöbbjük rácsodálkozik, hogy nem-e féltékeny, hogy fiúkkal beszélgetek és ott csúszik el a dolog, hogy "Nem akar bezavarni a kapcsolatomba".

      "Egyszer volt egy fiú aki amikor megtudta, hogy ugyan annyi idősek vagyunk egyből írta, hogy "Oh barát ~". "
      Ehhez pedig azt szeretném hozzáfűzni, hogy tudod vannak az elnevezések, hogy az idősebb fiút oppának hívod. Ez is olyan. Ha ugyanabban az évben születtetek, akkor csingunak hívjátok egymást. Feltehetőleg ezért írta :)

      Törlés
    3. Igen ez is benne van a pakliban, mert azért gondolkozásban ott is mások a fiúk azt észre vettem.:) Az elnevezéseket természetesen ismerem.:D Ezzel csak azt szerettem volna írni, hogy nagyon megörülnek, ha megtudják, hogy egyidősek vagytok!;D

      Törlés
  3. Szia, akkor ha van Kakaotalkod megmondod a neved?:D

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok:)
    Én az Interpals-on két koreai lánnyal beszélek egyikőjük 16 másik 18 éves.Nagyon aranyosak.Jó néven veszik ha irod,hogy szereted Koreát.Megkérdezik mit szeretsz benne.Rendszerint meglepődnek ha sokat tudsz az országukról.Ismerik M.O-t,úgy emlegették hogy a két országnak hasonló a sorsa.Egyikőjük szereti a K-pop-ot és Európát.Itt ismét meglepődik ha sokat tudsz a K-popról.Fiúkkal nem beszéltem még.De rendszeresen csekkolok és válogatok.Ők is megnézik az adatlapod.Nagyon felemelő érzés! :)

    VálaszTörlés