Once We Enter The Kpop World ~


Megint kaptam egy üzenetet amiben az állt, fejtsem ki, hogy miért szeretem, miért különleges és mit adott nekem a Kpop.:3 A kérdést nagyon köszönöm és akkor neki is állok kifejteni!



Szóval hirtelen nagyon sok dolog jutott eszembe és én úgy gondoltam, hogy azzal kezdem amitől szerintem különleges és amiért szeretem. Természetesen a Kpop előtt én is azokat hallgattam, mint mindenki más. A normálisnak vélt amerikai/angol pop zenét. Ezért amikor beleestem ebbe a világba hirtelen szembesültem egy csomó olyan dologgal amit még nem láttam. És ez soha nem volt fura, inkább szokatlan és új. Természetesen ezek miatt nem véletlenül lett külön műfaj, mivel teljesen más hangulata van. Iszonyatosan érdekesnek és egyedinek találtam. Értem ezalatt azokat, hogy:



Bemutatkozások;




Ezidáig soha nem láttam ilyen köszönéseket. A legtöbb csapatnak még saját mozdulatai is vannak arra, hogy hogyan mutassák be magukat. Ez szerintem baromi jó.:)

Fandomok;


Ez az a pillanat, amikor egy dal erejéig, vagy akár órákra is több 100,000 ember szíve ver egyszerre ugyan úgy. Meg sem kell néznem, hogy kik állnak a színpadon, a rajongók összetartásából egyből látom milyen koncertet nézek.  A fandomok nagyon nagy szerepet játszanak ebben a műfajban. Bár a fan nevek itt már nem túl nagy újdonság, (bár nekem azért az volt, mivel régebben nem nagyon érdekelt, hogy például 'xy' amerikai pophercegnőnek hogyan is hívják  a rajongótáborát)  de a színek már nagyon is azok! Sőt még az sem mindegy, hogy mivel csápolunk a sorok között. A koncertek ezektől annyira egyediek és jellegzetesek lesznek.
A fan nevek meg egyszerűen fantasztikusak.


Logók;


Amiket már unásig rajzolgattunk a füzeteink sarkaiba.:) A B.A.P nyuszija az Infinite végtelen jele és még sorolhatnám, ezek szerintem azon kívül, hogy jól mutatnak és jól néznek ki, nagyon fontos is számunkra.:3



Koreográfiák;



Legbutább kérdés amit eddig a legtöbbször hallottam külsős embertől: "Ezek mindenhol táncolnak?" A válasz IGEN(!), "ezek" mindenhol táncolnak és nem is akárhogyan. A dalok egyik legjobb része a koreográfia. Imádom, hogy minden dalhoz jár egy koreográfia is. Elképesztőek!*w*



A rendes klippekhez majdnem mindig hozzájárul egy Dance ver. klipp és egy Dance Practice (fenti) klipp is, amit eddig is csak náluk láttam.:3



Ha viszont egy klipphez nincs koreográfia biztos, hogy egy történetet mesél el.


De az a legjobb, ha van benne koreográfia és történet is. Amúgy tapasztalataim szerint ez az egyetlen egy szám(One Shot) ami egytől-egyig minden fiúnak iszonyatosan tetszik.:D Szóval ezek az "ezek" (szép, kulturális megfogalmazásban...) szívüket-lelküket bele adják a klippekbe. Tökéletesen látszik a sok gyakorlás és az erő a mozdulataikban. Én ezekhez a klippekhez foghatót ezelőtt még nem láttam. Egy példa arra, hogy aki csak azért néz meg egy SHINee klippet mert Scherlock Holmes fan, még az is meglepődött. Egyik osztálytársam bolondult bele abba a filmbe és kihagyhatatlan alkalom volt az, hogy meg ne mutassam neki ezt a klippet. "Azt a hosszú hajút" egyből kiszúrta(:D) majd azt mondta, hogy nem gondolta volna, hogy ennyire tehetségesek és jók. Ez előtt sohasem éreztem arra késztetést, hogy a telefonomba klippeket töltsek le. Minek töltsem le, ha a klipp 0 és nincs benne látvány. Itt viszont akkor teljes az egész, ha klippel nézhetem. Akik nap mint nap kívülről látnak engem ahogyan a klippeket bámulom, egy csomószor mondták már nekem "Viki úgy nézed azt a klippet, mintha most látnád először".:)


Teaser videók, comeback várás;



Mérföldekkel nagyobb hangsúly van rá fektetve itt. Amikor kiderül, hogy valakik/valaki végre visszatér/nek utána jönnek a sejtelmes, jobbnál jobb előzetes videók amivel húzzák a rajongók agyát rendesen.:)
Ha viszont nincs teaser videó jönnek a teaser képek.(Vagy mindkettő egyszerre) A combackre várás mindig jó és izgalmas!*w*


Megjelenés;


Egyszer kérdeztek tőlem olyat, hogy : "Hmm..Vannak szőke koreaiak is?".... Na azt hittem földhöz vágom magamat.:) Mondjuk a táncolás után tényleg a hajszínekkel és a hajformával vannak elfoglalva a külsősök. Amíg nekik fura, hogy klippről klippre más kinézetű embereket látnak nekünk az ellenkezője. *w*


Én iszonyatosan imádom amikor valakinek más lesz a haja.:) Mindig új karaktert ad az embernek. Ami a legjobb, hogy a legtöbbször borzasztóan jól eltalálják a színt és a formát is.*w* Az egyik kedvencem amikor Sungyeolnak egészen hosszú haja lett. Ha magát az embert nem is, de a kinézetét nagyon komollyá tette. Szerintem ez volt a világ egyik legjobb választása!:3




Szerintem az is tök jó, hogy minden időszaknak meg van a maga stílusa öltözködésben is.:) És a ruha lehet bármilyen mindig emlékezetes marad!




Azért mégis csak lány vagyok ... a képek magukért beszélnek, szerintem ezzel nem vitatkozik senki.:3

A hirtelen zenestílus váltás után bevallom őszintén a legfur
csább dolog a látványos smink volt. Aztán ahogyan az ember megismerkedik ezzel összeáll a kép. Erről már leírtam véleményemet.:) Tényleg csak a fellépések/megjelenések kelléke a smink. Például Key rózsaszín kihúzott szeme a Lucifer elengedhetetlen kelléke volt ami szerintem iszonyat jól nézett ki.:) És igen most lehet azt mondani, hogy feminin kinézetűek, rossz férfi ideálunk van, esetleg még azt is, hogy melegek, de felesleges. Amúgy mostanság már a legtöbb idol éppen hogy csak 20 éves, ezért nem értem miért kéne úgy kinéznie mindegyiknek, mint egy szőrös kamionsofőr. Mi ezt szeretjük, el kell fogadni. A rajongók értik hova akarok kilyukadni aki meg vakon dobálózik ilyen jelzőkkel annak ennyi. Nem érdemes elmagyarázni az ilyen embereknek. *Párszor próbáltam csak...* Meg amúgy is... Nem tartozunk senkinek magyarázattal.:)


Pozíciók, megszólítások;



Mi az első furcsaság? A 'maknae. Mi a másik? A leader.^^ Amikor először találkoztam a két kifejezéssel a maknae teljesen egyértelmű volt, de a leaderrel nem voltam megbarátkozva.:) Teljesen azt hittem, hogy azért vezető személy aki olyan, mint a nyugati bandákban, hogy sokkal nagyobb figyelmet kap. És annyira megörültem, hogy ezt teljesen rosszul hittem! Mi az az  alap dolog amit egyből tudni kell? Ki a leader és ki a maknae.:D Imádom a leadereket, mert mindig olyan személyek akik tökéletesek arra, hogy vezessék a többieket. Olyan személyek akikre a csapat többi tagjai is felnéznek. Akikre mi is felnézhetünk.:3 A maknaek meg imádnivalóak. Azt is nagyon szeretem, hogy a többiek mindig vigyáznak a legfiatalabbra, vagy olykor épp ezért szívatják őt.:) A két véglet után imádom azt ahogy minden bandában meg vannak a pozíciók. Raper, főénekes, főtáncos, vokalista...:) Ez az amit még mindig feltűnik az ismerőseimnek. "Minden dalban rappelnek?" Igenigenigenigenigen!*w* Nem is akárhogyan.:) Minden bandának van valami varázsa, így egyik sem lesz unalmas.:)

Hyung! Unnie! Noona! Oppa! Dongwoo-ah! Taemin-shi! egy pár abból a nagyon sokból.:3 Egy nagyon fontos dolog Koreában. Amíg nekem nem kell mondanom, hogy 'xy' nővér nekik ez elengedhetetlen a jó kapcsolat fenntartása érdekében.:) Nagyon nagy tiszteletlenségnek számít ezek elhagyása ami számunkra fura lehet/vagy éppen különleges. Igazából ezeket is imádom, mert annyira egyedi és jól hangzik tőlük. Egyik beszélgető társam küldött egy videót a kutyájáról akit Yominak hívnak.:) Amikor meghallottam, hogy a videóban azt mondta neki, hogy Yomi-ah 'eldobtam az agyamat'.*wwww*


CD-k;



*Tudatlan fejjel*
Milyen könyvek ezek? o.O Ja, hogy ez CD.
CD a javából.*wwwwwwwwww* Na ezek a CD-k érik meg az árukat. A mini albumokra rá van írva hogy mini album aztán akkora, mint egy kisebb könyv. Aztán milyenek már a teljes albumok.*qqqq*A photobookok valami isteniek. Imádom, hogy nem csak egy sima korongot kapok meg több ezer forintért, hanem ennél sokkal többet. Nem érzem átverésnek. Ilyen egyszerű CD-ket pár száz forintból csinálok saját magamnak, de ezeknek értékük van.*o*



Műsorok;





És még megannyi műsor amit már be sem kell nagyon mutatnom.:) A reality showk iszonyat szórakoztatóak, a zenés adások tökéletesek, a beszélgetős műsoroknál mindig sokat lehet nevetni.:) Mondjuk szegény kedvenceinknek nem lehet mindig jó, hogy egyik napról a másikra kell mindenféle műsorban szerepelniük, de mindig helytállnak.^^ Aranyosak, szórakoztatóak, lenyűgözőek, imádnivalóak...(...):D

Fan - Idol;



Nagyon szeretem a fanok és az idolok közti kapcsolatot. Borzasztó sokat dolgoznak értünk és azzal, hogy támogatjuk őket, adományozunk éreztetni tudjuk, hogy velük vagyunk. Nagyon szeretem, hogy sokat tesznek a rászorulókért. Őket nem véletlen nem celebnek, vagy sztároknak nevezzük. Idolok, hírességek példaképek, mivel tudnak viselkedni. Miattunk hozzák mindig a legjobb formájukat. Igazán tiszteletre méltó emberek, mert nagyon ritka ha véletlen valaki botrányba keveredik. Mégis csak emberek... De mindig tudják mekkora hibát követtek el és alázatosak. Nem mutatnak nagyképűséget. Attól mert híresek nem gondolják azt, hogy mindent megtehetnek a nyilvánosság előtt. Mert tudják, hogy a rajongóknak példát kell mutatniuk. Bele sem gondolunk, hogy mennyi mindenre kell odafigyelniük, ha utcára kerülnek. Azt szeretem még bennük, hogy a magánéletet nem keverik a munkájukkal. Ezeket is csak azért mert gondolnak ránk.  Mindezt a sok erőfeszítést csak akkor tudjuk meghálálni, ha mellettük állunk♥


Koncertek, fellépések;



Itt van az ő esetükben 7 ember akik 2 órát élőben végigénekelnek és végigtáncolnak. Nem kell nekik háttértáncos, vagy playback. Amikor a rajongókhoz beszélnek teljesen átjönnek az érzelmek. És majdnem minden banda ilyen. Egyszerűen elképesztőek. Én most nem írnám ide, hogy melyik nyugati banda az akik az idétlen ugrálásaikkal milliókat vonzzanak, de lehet hogy rájöttetek már. Ők tényleg igazi előadók. Teljesen betöltik a színpadot és mindent 100%-os precízséggel csinálnak meg. Egy-egy koncerten már én is voltam, de egy sem múlja felül ezeket. Mit meg nem adnék, hogy egyszer tényleg ott lehessek a sorok között és végignézhessem azt a sok munkát amit ebbe fektetnek bele. De nem csak az ilyen nagy koncerteken képesek ilyenekre. A zenecsatornák 1-1 3 percébe is odateszik magukat. Elképesztő, hogy mennyi mindent elértek már egy jó páran ilyen fiatalon. Iszonyatosan inspirálóak. Múltkor tesire csempésztem magamhoz a telefonomat, mert tudtam, hogy iskolakört futunk(jelentem az iskolánk hatalmas) és Infinite: The Chaser, Shinhwa: This Love, Lee Hi: Rose, UKiss: Standing Still, SHINee: Dynamit, 2NE1: I Love You csak töredéke azoknak a számoknak amiért képes voltam megállás nélkül futni a köröket. A legjobb, hogy soha nem kell félve hozzákezdenem 1-1 banda élő fellépéseinek meghallgatásához, mert tényleg mindegyik bele ad apait-anyait. A hangjuk tökéletes és képesek ugyanazt nyújtani, mint a klippekben!

Mit adott nekem?

Ez előtt nem szerettem ezt a szót használni, hogy adott nekem valamit, mert úgy éreztem semmi sem volt rám akkora hatással. Kisgyerekként rockot hallgattam, majd eljött a nyugati pop ideje, később újra rock + numetál, metál, utána alternatív zene, közben is nyugati pop, elektronikus zene, szóval elmondhatom magamról, hogy nagyon sok műfajban szerencsét próbáltam már. Próbáltam megtalálni magamat a zenében, de nem sikerült. A zene tényleg gyerek korom óta nagy szerepet játszik nálam, ezért fontos volt, hogy valahogy kitudjam fejezni magamat. Olyan véletlen és gyorsan történt minden. Ha Lee Hong Ki képébe nem futok bele nem tudom most hol lennék.:) És legfőképpen nem azért adok hálát az égnek, mert Ázisa szerepet játszik az életemben, hanem azért, mert teljesen más szemszöget adott nekem. Annyi buta, szűk látású ember vesz engem körül, hogy én szégyenlem magam helyettük is. Megváltoztatta a felfogásomat. Egy barátnőm szokta mondani nekem, hogy irigyel azért mert képes vagyok mindent befogadni. Képes vagyok bármit meghallgatni anélkül, hogy negatív megjegyzésekkel soroznám.


Egyszer megmutattam valakinek a TVXQ! Catch Me-t. Elindult a zene, majd akinek megmutattam megkérdezte kik ők, mert hogy nem rossz. Csak mondtam neki, hogy egy dél-koreai banda, erre kivette a füléből a fülhallgatót rám mosolygott és azt mondta: "Ja, akkor jó zene hallgatást". Nem azt mondom, hogy mindenkinek szeretnie kell, sőt... Jobb ha nincsenek divat fanok. De ebben a történetben nem ez a lényeg. Őszintén, hogy lehetnek ilyen primitívek az emberek? Amikor meghallottam az előbbi mondatot meg volt a véleményem rendesen. De eltértem a tárgytól, ez csak arra volt jó, hogy bemutassam mekkora a kettőnk közötti különbség.

Amint már írtam nem ez az első blogom, hiszen már próbálkoztam. Nem rég olvastam vissza egy talált lapról ahová azt írtam, hogy "Amerikai sztárkról blogolj".:) Természetesen ez nem történt meg a gyakorlatban..:D Most arra akarok kilyukadni, hogy miért is írom már az 52. bejegyzésemet. A nyugati sztároknál sohasem voltam kíváncsi arra, hogy mikor született, mi a rendes neve, mikor debütált, évről évre milyen volt, mi a fanjai neve, milyen műsorban lépett fel, mikor koncertezik és ilyenek. Itt egyszerűen tudnom kell. Most kaptam valami olyat ami minden nap tényleg leköt. Soha nem hallgattam még ennyi zenét nap mint nap. Hiányzik ha nem hallgathatom. Eddig semmilyen zene nem volt erre képes. Amellett, hogy szeretem a zenét az országgal is foglalkozom. Fontosnak tartom, hogy tudjam a szokásait, mit szabad, mit nem, milyen ünnepek vannak, a történelmét mindent! Akik egy cipőben járnak velem nem kell megijedniük, mert nekem van egy 28 éves egyetemista unokatestvérem aki egy film miatt szeretett bele teljesen Svédországba. Ő mondta nekem, hogyha van valami ami felkelti az érdeklődésünket valami iránt akkor megállíthatatlanok leszünk. Szeretnénk megtanulni a nyelvüket, szeretnénk elsajátítani a szokásaikat, mert van valami ami oda köt.

"Ha egyszer belépünk a Kpop világába, soha többet nem találunk kiutat."


Nem kell feltétlen úgy érteni, hogy ez az élet. Mert persze hogy nem. De amiért biztos vagyok abban, hogy ez nem csak egy "futókaland" az az, hogyha belegondolunk a nyugati pop kifejezés nagyon tág. Több ezer előadó. Nos, a Kpop is ilyen. (Ezért nem értem miért mondják a külsősök azt, hogy már van vagy 1000 előadó. Amerikában nincs 1000 előadó? Ha már nem Amerikáról van szó akkor már nem is lehet sok tehetséges ember? Nem értem. Lehet, hogy Koreából is borzasztó sok előadó kerül ki, de itt legalább szinte mindenki ért valamihez.) Szóval sok-sok banda. Ha valakik szünetelnek/dolgoznak, akkor üzemel valaki más. Úgy gondolom, ha egy bandáról lenne szó 90% az esély arra, hogy valamikor beleun az ember. De amíg "1000" bandából tudok válogatni nem válik unalmassá. Mindig lesz valami újdonság ami majd oda vonz. Nekem ahhoz, hogy valami érdekes legyen az kell, hogy foglalkozzak vele. Szerintem ennek a feltételnek tökéletesen megfelelek. Az, hogy képes voltam mindent félre rakni miattuk nagy szó nálam. Rögtön töröltem mindent ami nyugat, csak hogy azt láthassam amit szeretek. Egyáltalán nem érdekelt attól fogva semmi más, csak az, hogy náluk mi van. Aztán az előadók kitartása arra ösztönöz, hogy én is tartsak ki. Például  amikor egy-egy előadóról tudod, hogy nem tudott vagy soha nem is akart volna táncolni, majd a koncerteken klippekben tökéletesen mozog az lenyűgöző.

Barátok? Ismerősök? A legtöbbünk nagyon messze lakik a másiktól, de mégis órákat tudunk beszélgetni egymással. Bejelölünk embereket, mert látjuk, hogy a borítóképe azt sugallja, hogy "Kpop fan vagyok, rokonlelkekkel szívesen beszélgetek".:) Nálunk még nagyon vitákat sem láttam, hogy az én biasom az én biasom és akkor már más ne is szeresse.:) Küldözgetjük egymásnak a képeket amitől mindkét fél odáig van. Születésnapok, névnapok, amikor nem csak kiírjuk, hogy boldog szülinapot/névnapot, hanem küldünk egy képet az adott személy kedvencéről.:) Akikkel együtt tudunk fangörcsölni percekig. Akikkel a zenehallgatás örömtelibbé válik. Akikkel együtt nevetünk és sírunk egy-egy videó láttán. Megjegyezzük egymás nevét, mert tudjuk, hogy közös az érdeklődésünk. Segítünk is egymásnak ha kell. Annyira színpatikusabbak az Ázsia rajongók. Sokkal jobban tudnak értékelni. Amikor meghallunk véletlen valahol valamit a kedvenceinkről órákig azon kattog az agyunk. Múltkor csak 10 mp-re hallottam meg azon a táncversenyen a B.A.P Warrior részletét és leírhatatlanul boldog lettem. És gondolom veletek is ugyan így van.:)

Egyszóval lehetek én menthetetlenül nagy rajongó, mert mindenkitől megkapom, hogy miért foglalkozok vele ennyit. Egyszerű, ez tesz boldoggá. Amíg mások a nutellától, vagy a vásárlástól lesznek boldogak én addig attól ha zenét hallgathatok, klippet nézhetek, Koreáról és a kedvenceimről olvashatok. Legfőképpen hálás vagyok, hogy megismerkedhettem a világnak ezen részével is. Az hogy a viselkedésükkel, dalszövegeikkel nem a rosszra ösztönöznek felbecsülhetetlen. Igen most már elmondhatom, hogy végre valami adott valamit. Ezzel nem kell egyetérteni.:) De a Kpop számomra nem egy egyszerű zene, hanem az életstílusom!




Share this:

JOIN CONVERSATION

11 Hozzászólás:

  1. Nekem is megváltoztatta az életfelfogásomat. Amióta beleszerettem a K-popba, azóta egészen máshogy, sokkal pozitívabban látom magam körül a dolgokat. Eddig kicsit begyöpösödött voltam: csak rockot voltam hajlandó hallgatni szinte, (a GazettE az én nagy kedvencem) és azoknak a számoknak többnyire szomorú, vagy agresszív mondanivalója van, hisz az illik hozzá, nagyon mély érzelmekről szólnak. Viszont a K-popban minden olyan pozitív kisugárzású, hogy egyszerűen nem tudok rosszkedvű lenni ha rájuk nézek, vagy meghallom őket. Mindig fel tudnak vidítani a stresszes hétköznapokból, és ezt imádom. Sokkal színesebben látom azóta a világot. (és bár lehet hogy röhej, de még az öltözködésem is sokkal színesebb lett, már nem csak sötétet hordok. X'D )Továbbra is arra inspirálnak hogy én is dolgozzak olyan keményen mint ahogyan ők. És ahogy te is írtad, nyugodtan kezelem a helyzeteket, pl. mikor fikázzák őket nekem. Mindig azt mondom magamban: "fogalmad sincs az egészről, és ilyen felfogással nem is lesz soha, úgyhogy nem is érdemes számodra magyarázkodnom". Az én anyukám pl. örül neki, hogy inkább ilyeneket szeretek, mint mondjuk a gettós rappereket akik mindent, csak jó dolgokat nem közvetítenek.
    Egy szó mint száz, ugyanaz az érzésem mint neked ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sötét ruhák ismerősek.:D 2-2 és fél évvel ezelőtt fekete gatya, fekete pulcsik, oldalra vasalt haj..:D És a Kpop óta tényleg minden vidámabb.:D Mondjuk én eleve nem élem meg rosszul a napjaimat, de azóta még jobb minden.:) A buta emberek meg buta emberek maradnak... Ha valakinek jó azt hallgatni, hogy bulizz, igyál mert így leszel menő..oké:D Ettől én nem leszek kevesebb maximum ők.^^

      Törlés
  2. Hogy mennyire igazad van!! Nkm szüleim nem fogadják el, de lehet hogy ha ezt a blogot megmutatom nekik akkor talán megértőbbek lesznek! Nagyon üdítő volt olvasni! És szerintem minden fan ugyanígy van! nincs senki akinek ne adott volna valamit a k-pop és ezt csak azok értik meg akik már a részei!:DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm szépen!^^ uu szegény:( Az én szüleim elfogadják szerencsére, de én is úgy vagyok vele, hogyha sokáig távol leszek tőlük vagy ha már több év eltelt akkor el kell hogy olvasák a blogom azok bejegyzéseit amikor a gondolataimról szólnak.:D Szinte biztos, hogy jobban megértenek majd mert átérzik azt amit én érzek, amit mi fanok érzünk.:3 Engem minden nap ők, a biasaim, a zene tesz boldoggá és el nem tudnám enélkül képzelni az életemet!♥

      Törlés
  3. Annyira meghatódtam amikor ezt a bejegyzést olvastam.:') Mindent nagyon szépen leírtál és mindenben teljesen egyetértek. Számomra minden nap felér egy halállal de hogyha csak ránézek egy fényképre amin a biasom van vagy egyátalán egy ázsia ember van rajta sokkal boldogabb leszek. Nagyon sokat köszönhetek a kpopnak hogy ennyit segítenek. És ez szerintem kölcsönös.. Mi támogatjuk az idolokat ők meg a puszta létezésükből erőt adnak nekünk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm szépen, és tényleg a tudtuk nélkül tudnak minket felvidítani!^^ Teljesen megváltoztatta a nézeteimet és egyéniséget adott, de úgy érzem leírtam már a lényeget! Hwaiting oppák!^^♥

      Törlés
  4. Nagyon jó írás, köszi, szinte mindent beleírtál, amit érzünk. :) Mondjuk én 32 éves vagyok, szóval rám még furábban szoktak nézni (aki nem ismer, mert, aki ismert az tudja, hogy hmm... kicsit marslakó vagyok :)), aki kicsit nyitottabb, az azt mondja, hogy ja? Gangnam Style? ....... Én meg: nem, nem G.S. :) Mondjuk nekem volt már ilyen élményem (és azóta is tart), mivel 16 éves korom óta vagyok Jamiroquai rajongó, és az sem nevezhető hétköznapi bandának, és mióta ismerem őket azt gondolom, hogy igen, ez által én valahogy több vagyok. De igazából pár évvel ezelőttig nem nagyon tudott (azért volt kivétel) más ennyire megfogni.
    Amúgy meg meg tudtam lepni magamat is, mégpedig azzal, hogy sikerült a lánybandákért is rajonganom. :) Nem mintha ez egyébként a nyugati zenéknél kizáró ok lenne, csak igazából szerintem az utolsó igazán jó lánycsapat a Destiny's Child volt, na az sem ma volt. A kpopban meg csak kapkodom a fejem a lánycsapatok után is. Ami nekem nagyon fura volt az a fanchant. Nem is nagyon tudtam hova rakni a dolgot, volt, hogy eleinte még bosszantott is: ugyan mit skandálnak már, én a számot akarom hallgatni. Aztán elég hamar megszoktam, és én is önkéntelenül mondtam velük, aztán elkezdtem utánanézni, hogy akkor most miket is kiabálnak, és megmondom őszintén, egy csomó nagyon meghatott. (Biztató, vagy szeretetet kifejező rigmusok, vagy, amikor simán csak az igazi nevüket mondják.) Például a SJ Mr. Simple fanchantot simán mondom akár a bkv-n is. :)
    Oh, a frizurák! Amikor én kis naiv a hajuk alapján akartam megkülönböztetni a Super Junior tagjait. :D (Biggest fail evah! :))
    Oh, Hongki. :) Ha szereted Hongkit nézd meg a You are beautiful c. doramát (ha még nem láttad)! Tudom, hogy elvileg egy romantikus, vicces sorozat, tele meseszerű, meg paródiaelemekkel, de önkéntelenül is egy csomó dolgot bemutat a kpop világáról.
    Variety show-k. Komolyan mondom, hogy ennyire szórakoztató műsorokat nem tudom láttam-e már...
    Tanonckodás. Hihetetlenül kemény, szóval le a kalappal előttük, akik ezt végigcsinálják. A DBSK kapcsán jutott eszembe, na róluk legendás sztorik keringenek, ha csak a felük igaz, már akkor is fantasztikus mi mindent megtettek azért, hogy előadókká válhassanak. (Ezek után fura nézni hazai x-faktor, meg ilyen-olyan válogatókat, vagy hallgatni egy-két hazai énekest siránkozni... O_O)
    És további jó kpopkodást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy egyre több olyan emberrel találkozom akik nem tartoznak bele a tizenévesek közé és még is szeretik a Kpopot és elismerik.:)Innen is látszik, hogy nem feltétlen a "buta" tinédzserek világába fér bele csak ez a műfaj:D Mivel új osztályom van ezért az új embereknek fura ha megtudják, hogy mi érdekel és próbálnának szivatni vele, de amikor lárják rajtam hogy én halál komolyan ismerem az országot és halál komolyan veszem őket akkor befejezik és még ők érzik magukat rosszul:D De majd csak hozzászoknak úgy mint a régi osztály.:D(Bár ott is voltak egyes momentumok amik nem tetszettek, mert jegyeztek meg dolgokat:D) Ugye én régen imádtam a rockot és az osztályban van egy rocker srác aki tudja ezt és szokta mondjani, hogy legyek újra az..Én erre csak azt tudom mondani, hogy a kpopban találtam meg önmagamat így ha szeretnék se tudnék váltani.:D Számomra a legtökéletesebb műfaj az összes hibájával és az annál is több jó dolgaival együtt!:)

      És köszi hogy ajánlottad a drámát már régóta készülök megnézni és lehetőség szerint meg is fogom nézni!^^ És igen ezek az x-faktoros "edzések" fel sem érnek a gyakornokokkal:D

      Köszönöm, hogy írtál és neked is jó kpopkodást!:)

      Törlés
  5. én csak ennyit fűznék ehhez a cikkhez: <3

    VálaszTörlés
  6. Az én világomban még nehezebb a helyzet. 42 éves orvos vagyok, Majdnem felnőtt fiammal ( 18 éves) , férjemmel kb. 2 éve képtelen vagyok megértetni mi köt a kpop-hoz. Miért szeretem ezt a zenét, miért szeretek mindent ami Koreai. Soha nem gondoltam volna, hogy még a csengőhangom is egy CNBLUE szám lesz. Le is szólnak rendesen mikor megszólal. - Jaj anya, olyan kínos.......... - de ez sem érdekel. Rain tehetsége egyszerűen lenyűgöz. Talán, Ő még az új filmszerepével a magyar köztudatba is bekerülhet. És tényleg, még koreai filmet, sorozatot is képes vagyok fordítani angolról ha úgy esik. Nem csak a zenébe de filmekbe és doramaba is beleszerettem. És igen, szeretném a nyelvet is megtanulni ha csak egy kis időm engedi. Elhihetitek nem én vagyok a legöregebb rajongó.....

    VálaszTörlés
  7. Én special a Kpop- nak hála, pontosabban a Boyfriendnek hála ismerkedtem ossze egy lánnyal akivel bár meg sosem találkoztunk, tartjuk a kapcsolatot...
    Én giganagy Bestfriend vagyok ezt Az osztálytársaim is tudják, mégis, ha éppen vegigugralok a folyosón h kijött Az uj klipp, mindenki morog, h Jajj, azok a buzik... Itt kérdezem en: Miert is azok? Na Erre mindenki a szemet hozta fel... En meg Azt hittem felrobbanok.. Mert a koreaiakban a szem a szép.. istenem olyan szépek...
    Amugy egy kérdésem van: aki idol lesz, mindenképpen plasztikaztatnia kell magát? Köszönöm

    VálaszTörlés