Érdekességek a koreai életben.

"Ha voltak kérdéseid, most választ kaphatsz:)"

 

Rossz látás, koreai diákélet, és Korea problémája. 
 Tombol egy divat a fiúknál, miszerint SZTK keretes szemüveget hordani nagyon zzang.(menő, cool) Persze ma már ezt a divatot több lány is átvette.  Sokan még lencsét sem raknak a szemüvegbe, hanem csak egyszerűen a keretet hordják.De ha belegondolunk a legtöbb idol szemüveges. Idolokon kevésbé látni szemüveget. Ők inkább szabadulnának a szemüvegektől és kontaktlencsével oldják meg, de akad olyan aki hord  szemüveget, de annak általában tényleg szüksége van rá a rossz szeme miatt. Az idolokon nem látni szinte soha egyszerű szemüveget, mindig ezt a divatos keretet hordják.

 Sajnos divat nélkül is, sok koreai szorul szemüvegre. Ez azért van, mert annyira vigyázni szeretnének a bőrükre, hogy szinte alig éri napfény őket. Ez D-vitamin hiányhoz vezet.  Már kiskoruk óta beléjük van nevelve az, miszerint a napfénytől csúnya lesz a bőrük. Azaz a nyugati ember számára szép napsütötte (barnás) bőrük lesz. Szerintük a hófehér bőr a legszebb. De lehet ennek más oka is. Tudtad, hogy genetikailag az észak-ázsiai országok fogékonyak a rövid látásra? Na igen, és mi van velük nyáron amikor tombol a hőség? Nem járnak strandokra? Nem napoznak? A válasz, igen járnak strandra, de nem, nem napoznak. Szerintem aki nézett már egy pár videót az láthatta, hogy Koreában úgy fürdenek az emberek, hogy rajtuk van a fürdőruha, de azon van még egy póló, topp stb. Ez nem kötelező náluk, látni olyat aki a bikinijére, fürdőruhájára nem vesz fel semmit, szóval, ha valaki egyszerű bikiniben van a strandon arra nem fognak rászólni, vagy nem számít illetlenségnek, ez inkább egy szokás féle. A napozás náluk nem divat, nagyon oda figyelnek a nap káros sugárzásaira, szóval az úszó mesterek, kedvesen felszólítják az ember figyelmét arra, hogy húzódjon árnyékba, ha úgy vélik nagy az UV-sugárzás. Persze ettől függetlenül te napozhatsz, maximum kapsz néhány furcsálló pillantást, mivel ez nem szokványos náluk. Na de eltértem a lényegtől, ez inkább érdekesség volt.:) Szóval a D-vitamin hiány hosszú távon okozhat rövid látást. Ausztrál kutatók kijelentették, hogy ennek a vitaminnak a hiánya Koreában az egyik legmagasabb. A fiatal tizenévesek között a fordul elő a legtöbbet a D-vitamin hiány. A legjellemzőbb a koreai nőkre.
Koreai tanárok nyilatkozták, hogy diákjaik szinte egytől egyig vagy szemüveget vagy kontaktlencsét hord.
De a világon van még egy hely ahol nagyon nagy a D-vitamin hiány a gyerekek körében. Tudtad, hogy akik az egyenlítő környékén élnek azok nem kapnak elég napot? Igen, ez Szingapúr. Azaz nem is lenne nagyon nagy gond, de az itteni gyerekek életmódja alig engedi őket naphoz jutni. Az itteni gyerekek iskola után haza mennek, megcsinálják a házi feladatukat és leülnek tv-t nézni. Egy nap körülbelül 3 órát vannak napon.-Ezt Dr. Ian Morgan fejkutató magyarázta egy Ausztrál lapnak. 

Visszatérve Koreára. Még egy nagyon nagy problémájuk van.( Ez előfordulhat más észak-ázsiai országokban is.) Nem csak az éghajlat lehet az oka a vitamin hiányoknak hanem a rossz életmód. Annyira megvannak terhelve a koreai tizenéves diákok az iskolákban, hogy alig tudnak aludni, pihenni. Mindegyikük jó állást szeretne, a legnevesebb egyetemekre bejutni, és azért, hogy ezeket elérhessék nagyon sokat kell tanulniuk. A koreai nép nem nevezhető lustának. A társadalom ezt várja el tőlük.
Egyszer egy lány akivel beszélgettem azt mondta nekem.-"A koreai diákok nagyon elfoglaltak. Nem nagyon tudnak mással foglalkozni, csak a tanulással." Na igen, már tinédzser korukban túlhajszolják magukat, sok mindennek meg kell felelniük, alkalmazkodniuk kell a komoly társadalmi rendekhez, és még a média is közrejátszik. Ezek miatt Korea az első számú az öngyilkosságok sorában, és ebből adódóan a legbiztonságosabb ország is. Volt, hogy naponta több ember is öngyilkosságot követett el, évente ez több ezer ember életébe került. Manapság már próbálják a számokat csökkenteni (sikerrel) de még ma is magas az elhalálozások száma.





Share this:

JOIN CONVERSATION

12 Hozzászólás:

  1. whoa... oO ez komoly.... eddig azt hittem, hogy csak én vagyok olyan, hogy nem megyek ki a napra... de hogy ezért szemüvegesek?? oO ezt nem is tudtam. én is szemüveges vagyok, és keveset is járok a napra.. de hogy pont emiatt rossz a látásuk.. és nem járnak napozni.. oO na ezek nagyon újak nekem...
    Mindenesetre tetszett a cikk, és sok sikert az ehhez hasonlókhoz.. ^^ Sok új infót megtudtam.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nekem is van szemüvegem és én megbolondulok a napon ezért nem annyira szeretem:) hát talán lehet, hogy ezért erősítem én is a szemüvegesek körét:) Hozok még sok érdekességet:) köszönöm^^

      Törlés
  2. Wow. Ez nagyon érdekes volt! Én is várom már a következő cikket!:) Csatlakoznék a szemüvegesekhez is. xD Jó volt a koreai diákok életéről olvasni. *-* Köszi! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A következő cikk Az etikettről és szokásokról készül:) De készülök még a koreai iskolás életről mert éppen egy barátomat faggatom, hogy milyen ott az osztályzás meg mik a szokások ilyenek:P Akkor szemüvegesekben nincs hiány^^ én köszönöm, hogy olvastad és hogy tetszett^^

      Törlés
  3. Dettó, vak vagyok, mint egy bányaló :D Na jó, túloztam, de ott legalább nem nézik le azt, aki szemüveges. Itt már eleve meg lettem bélyegezve stréberként az új sulimban, csak mert van szemüvegem... -_- Na köszi

    Azt meg hozzátenném, hogy én imádom a napsütést, két percet nem bírok az árnyékban lenni, mert szabályosan dideregni kezdek néha :D Ennek ellenére nem tudok lebarnulni, csak NAGYON nehezen. Nem is tetszik, ha valaki barnább, mint kéne >< Szerintem az eredeti a jó, bármi is legyen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát igen én is szemüveges vagyok bár én nem hordom csak az osztályteremben meg otthon. Szerencsére engem nem bántanak vele:)) A napsütésről meg annyit, hogy én bármennyit is napozok a bőröm színe alig változok...de most, hogy Ázsiában ez a szép inkább örülök, hogy szép fehér bőröm van:DD I♥Fehér bőr^^

      Törlés
  4. Én is így vagyok, minek görcsöljünk azon, hogy minél többet napozzunk? Fehér emberek vagyunk, nemde? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz^^ És most így belegondolva más még irigykidik is, hogy nekünk fehér bőrünk van: D Legyünk büszkék arra amilyenek vagyunk^^

      Törlés
  5. Én is szemüveges vagyok ><"" és dettó fehér bőrű, de mostanában kezdek rájönni, hogy jé, ez nem is rossz, hiszen a koreai srácok akkor buk(hat)nának rám XDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!^^
      Mivel én is hasonló vagyok, így Korea megszeretésével megszerettem a fehér bőrömet:P

      Törlés