Mi az a Tomboy?~

Szóval... Mi is az, hogy Tomboy?


Ez a stílus irányzat nem Korea egyik sajátossága. A világ minden pontján vannak követői. A tomboyok lányok akikre ha ránézünk szentül hinnénk, hogy fiúk. Főbb jellemzőjük a fiús öltözködés, viselkedés, hajviselet, férfias vonások. A tomboyok elsőként a vadnyugaton jelentek meg, ahol a lovas életmódhoz hozzátartozott a nadrág, kalap és egyéb férfias kiegészítő.

Többféle okból kifolyólag jöhet létre egy tomboy. A leggyakrabban tinédzserkorban alakul ki, de akad olyan is aki már óvodás korában csak a fiús játékok iránt vonzódik. Sokszor pszichés zavar áll a háttérben. Nagy szerepet játszik a nemek befolyásoltsága, sokakat zavar az, hogy az erősebbik nemnek a férfiakat mondják. Ők gyakran elnyomottnak érzik magukat emiatt. Van aki ezzel a stílussal tud védekezni. Sokkal nagyobb biztonságban érzi magát, ha férfias szerepet játszik. Van aki nem képviselője a stílusirányzatnak egyszerűen, csak a fiús öltözékben érzi jól magát és van akinek csak megtetszik a stílusirányzat, az automatikusan csak felveszi.

Sokszor éri őket az a megjegyzés, hogy leszbikusak. Ők azért harcolnak, hogy a férfiakkal egyenrangúak legyenek és így a sok mozgalom során rájuk bélyegezték azt, hogy leszbikusok. Nagyon sokan kikérik maguknak, mivel, attól még hogy valaki tomboy nem lesz leszbikus. A történelem során mindig voltak tomboyok, de nem volt érzékelhető sohasem az összefüggés a leszbikusokkal. Persze ez relatív mivel szintén itt is sokan végül azzá válhatnak.

A média már rég óta diktálja az androgün (nemtelen) irányzatot. Mindkét nemnek szabadságot ad arra, hogy kiemeljék férfias illetve nőies vonásaikat.

A koreaiaknál is vannak képviselői, de szerintem kinézetre teljesen mások, mint a nyugati tomboyok. Én azt mondanám, hogy lányok, fiú ulzzangkként. Nem mondható rájuk a túlságos férfias kinézet, mivel úgy néznek ki, mint a virágfiúk.




 Hogyan is néz ki egy koreai tomboy?



I. Haj


A rövid, fiús haj jellemzi őket. Szinte teljesen olyan, mint egy ulzzang fiúé. Mivel az egyik fő látványosság rajtuk, fontos a formája és a színe. Ritka az a tomboy akinek vállnál hosszabb haja lenne.(Már a váll is túlzás.)



II. Smink

Kis sminket ők is viselnek. Nekik is fontos kiemelni a szemüket. A barna, fekete vagy fehér szemceruza vagy egy nagyon kevés szemhéjtus megteszi a hatását. A sima arcbőr érdekében alapozót használnak és a szájukra is kerül ajakápoló a fényesebb hatásért. Fontos, hogy sosem erőteljes a smink.


III. Öltözködés

Fiú ruhák! Poló, ing, bakancs, farmer minden ami divatos és fiús. Ők mind a fiú részlegben vásárolják meg a ruáikat.

IV. Kiegészítők

Itt is szóba jön az SZTK keretes szemüveg, övek sapkák, kalapok, csuklópántok, sportcipők, sálak, nyakkendők és láncok. Sokan hordanak fülbevalót is.


Ismert kövtői: Jung Da Eun / Lee Tae Gyun, Hyun Bi Hyul, Park Young Hee



cr.:
Frappa magazin
Wikipedia
Wikihow

Share this:

JOIN CONVERSATION

9 Hozzászólás:

  1. Érdekes bejegyzés volt ez is. Nekem nagyon tetszett, csakúgy, mint a többi. ^_^ Örülök, hogy még annak idején rátaláltam erre az oldalra, mert rengeteg mindent innen tudtam meg Koreáról, az idolokról, és egyéb más dolgokról. :) Szóval, nagyon hálás vagyok Neked! Kamsa. ^_^

    A koreai nevekről már volt szó, de nem csinálnál egy olyan bejegyzést is, ami a becenevekről szólna? :) Illetve olyan jelentéseket, mint pl. a hyung, noona leírnád benne?

    A kpop maraton nagyon jó ötlet volt! Sokkal közelebb lehet hozni egymáshoz a bandákat és a rajongókat. Sok érdekes dolgot meglehet tudni a tényekből. *_*

    Ez a kedvenc oldalam. ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igazán nincs mit! A becenevekről ha tudok valamit összegyűjteni szívesen írok, de ott is olyan mint nálunk.:) Vikinek hívnak, de ha engem kiskoromban Pannikának hívtak akkor az lesz a becenevem.(Ez csak példa voltx'd:)) Szóval érted, hogy ott is lehet bármi.:D De ha lesz valami akkor feltétlen megírom!^^

    Régen a 2. bejegyzésemben volt benne a hyung, noona és a többi csak az most nincs kinnt!:) De akkor én írok ezekről, ha szeretnéd!^^

    És nemsokára újra lesznek maratonok, csak mivel az veszi el a legtöbb időt keríteni is kell rá:33

    És még egyszer nagyon köszönöm!^__^

    VálaszTörlés
  3. Értem, köszi. :D Nagyon várom a további bejegyzéseidet is. ^_^ <3 És elnézést, hogy eddig még nem írtam kommenteket, de ezután próbálok aktívabban részt venni a véleménynyilvánításban. :D

    Mya

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, de van egy rossz hírem!:| Egyből utána néztem a beceneveknek, de nincs erről semmi.:| Elnézést, hogy ezzel nem tudok szolgálni..:( És igazán nem baj, ha nem írsz komit!^^ Akkor írtok amikor csak szeretnétek!:3♥ ^^

      Törlés
  4. Huh végre egy cikk a tomboyokról. Nagyon tetszett mert elég ritka ^^. Meg kell köszönnöm azt is hogy leírtad milyen okokból lesz valaki tomboy, eddig nem is nagyon gondolkoztam rajta de most végre rájöttem hogy én miért lettem olyan amilyen (ી(΄◞ิ౪◟ิ‵)ʃ)♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett és hogy segíthettem!^^♥

      Törlés
  5. Egyetértek Mezurasshivak:) nagyon jo lett^^

    VálaszTörlés
  6. Egyetértek Mezurasshival:) nagyon jo lett^^

    VálaszTörlés